Ο ΕΦΚΑ εντόπισε προβλήματα λειτουργία στο Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, που αποτελεί την πιο πρόσφατη παρέμβαση για να επιταχυνθούν οι απονομές των συντάξεων. Η Διοίκηση του Φορέα διαπίστωσε, κατά τις πρώτες τρεις εβδομάδες λειτουργίας του νέου μοντέλου, ότι υπήρξαν πολλά ερωτήματα από εν αναμονή συνταξιούχους, τα οποία έμειναν αναπάντητα από τους εργαζόμενους. Έτσι, εστάλη εσωτερικό έγγραφο από την Γενική Διεύθυνση Συντάξεων του Φορέα, όπου σε αυστηρό τόνο, ζητείται από τους υπαλλήλους να προχωρήσουν σε άμεση χρήση της νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας.
Μάλιστα, για να υπάρξει εύρυθμη λειτουργία του εν λόγω καινούργιου ψηφιακού εργαλείου που στοχεύει στην γρήγορη, αποτελεσματική και αμφίδρομη επικοινωνία, μεταξύ των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ και των πολιτών, που περιμένουν καρτερικά επί σειρά μηνών ή ακόμα και ετών για να λάβουν την σύνταξή τους, έγιναν οι ακόλουθες αυστηρές συστάσεις:
- Να γίνεται άμεσα χρήση της υπηρεσίας και να εισέρχονται καθημερινά οι υπάλληλοι στην συγκεκριμένη εφαρμογή από την έναρξη του ωραρίου τους, ώστε να παρακολουθούν κάθε νέο μήνυμα.
- Να απαντούν οι υπάλληλοι το συντομότερο δυνατό στα ερωτήματα και στις διευκρινίσεις που ζητούνται.
- Να χρησιμοποιούν εφεξής οι υπάλληλοι το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, ως μόνο μέσο επαφής με τους εν αναμονή συνταξιούχους. Μέσω αυτής της διαδικασίας να καταφέρουν να τους προτρέπουν να αποστέλλουν ηλεκτρονικά κάθε αναγκαίο έγγραφο προκειμένου να περιοριστεί η ταλαιπωρία και η «χαρτούρα».
Επίσης, στο ίδιο εσωτερικό έγγραφο, έγινε γνωστό στους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ ότι οι υπηρεσίες του 1555 θα έχουν στην αρμοδιότητά τους την απάντηση σε ερωτήματα ρουτίνας που υποβάλλονται μέσα από το «ψηφιακό δωμάτιο επικοινωνίας». Για το λόγο αυτό, έχει ήδη σχεδιαστεί η καταγραφή των συχνών ερωτήσεων που υποβάλλονται από την πλευρά των εν αναμονή συνταξιούχων, καθώς και η αποστολή αντίστοιχων κωδικοποιημένων απαντήσεων από αυτό.
Υπενθυμίζεται ότι από τα μέσα του προηγούμενου μήνα, τέθηκε σε λειτουργία με κάθε επισημότητα, το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας του e-ΕΦΚΑ. Χαρακτηρίστηκε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, περίπου ως «επανάσταση» στον τρόπο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης του εν αναμονή συνταξιούχου από τον ΕΦΚΑ. Βασική καινοτομία είναι ότι επιτρέπεται εφεξής η απευθείας ψηφιακή επαφή του ασφαλισμένου, που έχει υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και του υπαλλήλου που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξής του. Παράλληλα, η νέα αυτή υπηρεσία έρχεται να αντικαταστήσει τρεις τρόπους επικοινωνίας που δημιουργούσαν ταλαιπωρία στους πολίτες και σημαντικές καθυστερήσεις στην διαδικασία απονομής. Αυτοί είναι οι εξής:
- Την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου, όπου ο e-ΕΦΚΑ ζητούσε επιπλέον έγγραφα για να προχωρήσει το αίτημα συνταξιοδότησης.
- Την επίσκεψη του ασφαλισμένου στα τοπικά υποκαταστήματα για την προσκόμιση των απαραίτητων εγγράφων.
- Την τηλεφωνική επικοινωνία για διευκρινίσεις και ερωτήματα.
Με το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας ο ασφαλισμένος εκτιμήθηκε ότι θα μπορεί να λαμβάνει γρηγορότερα τη σύνταξή του καθώς ο στόχος είναι να μειώνεται στο ελάχιστο ο χρόνος που απαιτείται για την προσκόμιση επιπλέον εγγράφων. Πρόθεση του υπουργείου Εργασίας, αλλά και της διοίκησης του ΕΦΚΑ είναι να καταργηθούν χιλιάδες επισκέψεις στα υποκαταστήματα καθώς και ένας μεγάλος όγκος αλληλογραφίας μεταξύ εισηγητή και ασφαλισμένου. Όμως από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του «Ψηφιακού δωματίου…» φαίνεται ότι υπήρξε πρόβλημα ανταπόκρισης των υπαλλήλων στις νέες απαιτήσεις που προέκυψαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου